Nu i helgen har hela 9 lag spelat Göteborg Cup och 2 lag har spelat Pixbo Invitational. Det har varit idel positiva och starka insatser och i Göteborg Cup blev FBC bästa förening!
I Göteborg Cup rakade FBC Lerum hem inte mindre än 2 guld och 2 silver och utöver det så gick alla lag till slutspel – 1 semifinaler, 1 kvartsfinal och i våra två lag som spelade i F06-klassen vann alla matcher utan en.
Våra guldmedaljörer i Göteborg Cup blev F03 och F05 – stort grattis till dessa två lag och F03 krossade FBC Uppsala Ungdom i finalen med hela 6-1 och F02 vann över Landvetter Wings med 2-0. Klicka här för referat av – F03finalen


F05-finalens referat hittar du här.

F03:s väg till cupsegern hittar ni här.
F05:s väg till cupsegern hittar ni här
Men vi hade ytterligare två lag i final – P02 och F04. P02 förlorade en jämn final mot Partille med 1-0 och referat hittar ni här. F04 besegrades i sin final av Pixbo Wallenstam med 5-0 vilket refereras här.
F02 gick till kvartsfinal där man åkte ut mot Pixbo med 2-0 – Pixbo vann också hela den klassen.
Våra damjuniorer förlorade en tät match mot Häljarp i semifinalen efter förlängning med 4-5.
Massor av foton hittar du på Facebook!
En fantastisk insats av samtliga lag!
Dessutom har vi framgångar i Pixbo Invitational där FBC Lerum ställde upp med två 04-lag. P04 Lions vann alla sina matcher i sin grupp, P04 Panthers vann 2 av sina fyra matcher i gruppspelet. Båda lagen gick då till slutspelet men förlorade i kvarten. Då väntade Lucky Loserslutspel där Lions och Panthers tog sig till final där man då mötte varandra. Lions vann mot ett Panthers med få spelare med 7-2.




