Vi har glädjen att meddela att backen Hanna Kenjar har flyttats upp och är klar för Dam Div. 1 Region. Hanna har sedan en tid tillbaka varit med i damlaget som lärling och spelat ett par matcher. Nu har hon signerat för Div. 1 och tar steget upp.
Vi frågade Hanna under torsdagens träning hur det känns att kliva upp en nivå, samt hur hon tycker att hon har utvecklats den senaste tiden och vad som har gjort henne redo för div. 1.
-Det känns väldigt roligt och spännande. Jag ser mest fram emot att ta del av det högre tempot och det tuffare motståndet, men ser även fram emot att fortsätta utvecklas!
-Jag skulle säga att jag det senaste året har utvecklat en bättre förmåga för beslutsfattande på plan, både med och utan boll. Jag har också jobbat med att använda mina styrkor på rätt sätt i spelet!
Damlagets manager Mattias Flodén kommenterar.
–Med glädje och stolthet välkomnar vi Hanna till A-laget. Hanna är en egen produkt som med spelförståelse, teknik och speed utvecklats till en skicklig tvåvägsback. Hon är delaktig i spelet över hela planen och behärskar både det offensiva och defensiva spelet. I september deltog Hanna på Talang 17 i Växjö och i december gjorde hon sin A-lagsdebut mot Varla. Efter det har hon hunnit med ytterligare ett par matcher i division 1 region. Under en längre period har Hanna visat att hon är redo för nästa nivå och vi är glada över att hon ser FBC Lerum som rätt miljö för sin fortsatta utveckling.
Vi önskar Hanna och hela damlaget stort lycka till sista delen av säsongen! Redan imorgon lördag damerna derby i Lerums Arena kl. 17:00!




